Jag vet om att jag inte har bloggat på ett tag och ber hemskt mycket om ursäkt för det, kommer förklara vid ett annars tillfälle varför.
 
Här kommer mitt träningsschema som jag kommer ha nu några veckor framöver. Ni kan även läsa nedan varför jag har byggt upp det på just detta sätt.
 
Måndagar: Bröst + mage
Tisdagar: Ben Focus på quadriceps
Onsdagar: Axlar + mage
Torsdagar: Rygg
Fredagar: Ben Focus på glutes och hamstrings + mage
Lördag: vila
Söndag: vila
 
Uppvärmning: 10 min på crosstrainer Lägger även till 20 min cardio efter varje pass.
 
Som ni märker så har jag byggt ett schema så att varje muskelgrupp är i fokus på ett eller annat sätt förutom mina armar. Jag tränar tillfälligt inte armar pga det behövs helt enkelt inte. Som ni ser så är det ingen muskelgrupp som krockar med varandra förutom lite mellan axlar och rygg, men det är omöjligt att inget någonsin krockar om man tränar 5 dagar i sträck.
 
Jag är rätt så upptagen på helgerna så därför lägger jag upp mitt schema så jag tränar Måndag - Fredag och då fokuserar jag på att vilar under helgen. Jag har även byggt schemat så att mina muskler hinner vila mellan passen som tex bröst måndag och axlar onsdag, det är en del axlar när man tränar bröst så jag vill se till så att musklerna får vila ordentligt innan jag kör ett tungt axelpass. 
 
Hoppas ni får mer insyn om hur man ska bygga ett träningsschema och att detta var till hjälp för er.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress