Jag vet om att jag inte har bloggat på ett tag och ber hemskt mycket om ursäkt för det, kommer förklara vid ett annars tillfälle varför.
 
Här kommer mitt träningsschema som jag kommer ha nu några veckor framöver. Ni kan även läsa nedan varför jag har byggt upp det på just detta sätt.
 
Måndagar: Bröst + mage
Tisdagar: Ben Focus på quadriceps
Onsdagar: Axlar + mage
Torsdagar: Rygg
Fredagar: Ben Focus på glutes och hamstrings + mage
Lördag: vila
Söndag: vila
 
Uppvärmning: 10 min på crosstrainer Lägger även till 20 min cardio efter varje pass.
 
Som ni märker så har jag byggt ett schema så att varje muskelgrupp är i fokus på ett eller annat sätt förutom mina armar. Jag tränar tillfälligt inte armar pga det behövs helt enkelt inte. Som ni ser så är det ingen muskelgrupp som krockar med varandra förutom lite mellan axlar och rygg, men det är omöjligt att inget någonsin krockar om man tränar 5 dagar i sträck.
 
Jag är rätt så upptagen på helgerna så därför lägger jag upp mitt schema så jag tränar Måndag - Fredag och då fokuserar jag på att vilar under helgen. Jag har även byggt schemat så att mina muskler hinner vila mellan passen som tex bröst måndag och axlar onsdag, det är en del axlar när man tränar bröst så jag vill se till så att musklerna får vila ordentligt innan jag kör ett tungt axelpass. 
 
Hoppas ni får mer insyn om hur man ska bygga ett träningsschema och att detta var till hjälp för er.

4 januari 2019

2019

Allmänt

Nu är det äntligen 2019 och dags att komma in i den bästa formen man har någonsin varit i? Känns som att detta är något som många har som mål, ett mål som man nästan har varje år? Själv älskar jag den inställningen, att man har kommit fram till ett beslut där man vill försöka förändra sin livsstil och förbättra sig själv. 
MEN många gör tyvärr fel och sedan ger upp efter några veckor.. så kan de bli att man sätter det som ett nytt mål inför nästa år istället. 
 
Jag kommer nu ge er mina tips för att hjälpa er att uppnå era mål under 2019 :)
 
Jag rekommenderar att man börjar med att träna 2-3 gånger i veckan och att äta lite nyttigare. Detta ska man hålla till 100% och man får inte gå en hel vecka utan träning och fuska. 
Tillslut kan du öka, men börjar du däremot köra upp till 6 gånger i veckan med ett strikt kostschema kommer du aldrig orka hålla det och ge upp bara efter 2-3 veckor. 
Jag kör själv bara så hårt inför tävlingar eller jobb, så det behövs verkligen inte! 
Många vill bara komma i form på en gång, men att komma i form tar tid tyvärr. 
Jag vill inte att man bara ska ge upp. 
 
Så det jag vill komma fram till egentligen är,  att sätt små fasta mål och höj dom sakta men säkert då kommer du inte tröttna så snabbt och kommer orka köra varje vecka utan stopp. Glöm inte att det är kul och träna och röra på sig, detta är en investering till ett bättre välmående och enligt mig finns det inget viktigare. 
 
Behöver ni lite extra push eller hjälp!
Snart sätter jag igång med nya klienter, är du en av dom?
Mail: MattiasColemanPT@gmail.com 
PT-pass och/eller kost+träningsschema. 
 
Lycka till nu!! 

29 december 2018

Träningen just nu

Allmänt

Just nu är jag i en fas där jag tränar hela kroppen exakt lika mycket och kör även mer löpning/intervall träning än vad jag tidigare har gjort.
Har aldrig varit en sån person som tycker om att springa, men intervall träning tycker jag är sjukt givande! 
Man ska alltid ha mål när man tränar, på så sätt blir du mer peppad och får sedan bäst resultat. Men nu under julen när det har varit mycket mat och alkohol så nu tränar jag mest för att inte tappa allt för mycket. 
Då kör jag lite mer allround träning som ser ut som följande: 
 
10 min uppvärmning (crosstrainer)
 
60 min hård styrketräning 
 
20 min cardio (intervallträning)
 
Sen efter nyår kommer jag ändra min kost och träning för att fokusera 100% på mina kommande mål!! Känns som att alla säger det varje år haha, inge fel på det såklart men se till att inte tappa fokuset. 
 
Är riktigt taggad för att komma igång igen på riktigt!