29 december 2018

Träningen just nu

Allmänt

Just nu är jag i en fas där jag tränar hela kroppen exakt lika mycket och kör även mer löpning/intervall träning än vad jag tidigare har gjort.
Har aldrig varit en sån person som tycker om att springa, men intervall träning tycker jag är sjukt givande! 
Man ska alltid ha mål när man tränar, på så sätt blir du mer peppad och får sedan bäst resultat. Men nu under julen när det har varit mycket mat och alkohol så nu tränar jag mest för att inte tappa allt för mycket. 
Då kör jag lite mer allround träning som ser ut som följande: 
 
10 min uppvärmning (crosstrainer)
 
60 min hård styrketräning 
 
20 min cardio (intervallträning)
 
Sen efter nyår kommer jag ändra min kost och träning för att fokusera 100% på mina kommande mål!! Känns som att alla säger det varje år haha, inge fel på det såklart men se till att inte tappa fokuset. 
 
Är riktigt taggad för att komma igång igen på riktigt!
 
Pernilla

Vad har du för tips att ge för en som vill börja träna, jag åkte på ryggskott nu lagom till nyår,så när jag känner att jag kan börja så vill jag ha tips för jag vill men motivationen finns inte..
Jag tänkte börja med promenader !!

Vad tror/tycker du??

Pernilla

Svar: Gud va tråkigt!! Jag tycker inte alls att du ska anstränga dig allt för mycket då man vill inte riskera skada sig ytligare.. Promenader låter som en fantastisk idé och jag tycker du ska börja med det sedan öka mer och mer efter hur kroppen mår :)
Mattias Coleman

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress